La Terminal Marítima de Zaragoza s'amplia per atendre el seu creixent tràfic :: News :: Port Barcelona
Tornar a totes les notícies

La Terminal Marítima de Zaragoza s'amplia per atendre el seu creixent tràfic

La Terminal Marítima de Zaragoza (tmZ) ha posat en servei una nova campa per a contenidors, de 12.000 m2, per atendre el seu creixent tràfic. Aquest nou espai, que ha significat una inversió de 800.000 euros, es la resposta de tmZ a l’increment sostingut de tràfic de contenidors, tant d’importació com d’exportació, que generen els seus clients, tràfic vehiculat en la seva major part a través del Port de Barcelona.

La multinacional automobilística General Motors ha estat la primera en utilitzar aquestes noves instal·lacions. tmZ s’ha convertit en un esglaó imprescindible en la cadena logística per a la producció del nou Opel Mokka a la fàbrica saragossana de Figueruelas, ja que les peces per a aquest model provenen de la fàbrica que General Motors té a Corea del Sud. L’operador logístic Gefco, la naviliera Maersk, els ports d’Incheon (Corea) i de Barcelona i tmZ són els actors destacats d’aquesta complexa cadena logística que transporta uns 400 contenidors setmanals d’un costat a l’altre del món.

Altres importants empreses com Decathlon o Inditex utilitzen tmZ per a les seves cadenes logístiques internacionals, ja que els seus serveis ferroviaris connecten diversos cop al dia amb les terminals del Port de Barcelona. Actualment, la terminal ferroviària de tmZ és la segona amb més tràfic de l’Estat Espanyol.

Una iniciativa del Port de Barcelona

tmZ és una iniciativa del Port de Barcelona que va posar-se en marxa l’any 2001. Diferents operadors logístics i empreses locals van afegir-se ben aviat al projecte i avui Mercazaragoza destaca com a principal accionista de la societat, en la qual també participen, entre d’altres, la Corporación Empresarial Pública Aragonesa i les terminals de contenidors del Port de Barcelona. Tot i que el projecte, el desenvolupament i l’accionariat són majoritàriament públics, la gestió ha seguit criteris privats i s’ha orientat sempre a donar els serveis que els clients necessiten.

L’objectiu de tmZ, així com de les altres terminals marítimes interiors del Port de Barcelona, és fer arribar els seus serveis allí on són els clients potencials, alhora que incrementa la seva presència en el hinterland. Ha demostrat ser una aposta d’èxit, amb un tràfic que ha crescut un any rere l’altre, ajudant als importadors i exportadors de l’Aragó i el nord-est de l’Estat Espanyol a crear cadenes logístiques més eficients i generar més comerç internacional.

La terminal ferroviària, factor d’internacionalització per a la regió

L’any 2007 va entrar en funcionament la terminal ferroviària de tmZ, que actualment té 5.000 metres de vies, 10 desviaments i està preparada per a rebre combois de fins a 750 metres de longitud, els més llargs que circulen per Europa. La infraestructura ferroviària ha esdevingut un clar factor d’internacionalització pels carregadors i operadors logístics ja que ofereix una intermodalitat vaixell-tren-camió molt eficient i amb un cost altament competitiu, a més de ser l’opció de transport més respectuosa amb el medi ambient.

Per a mantenir la qualitat del servei amb l’actual creixement de tràfic, tmZ ha ampliat recentment el seu contracte amb ADIF, que ha proporcionat més medis materials i humans per a les maniobres ferroviàries.

tmZ està treballant per a ampliar la seva oferta actual incloent, per exemple, nous serveis per a contenidors refrigerats orientats al sector agroalimentari. De la mateixa manera, tmZ és una de les infraestructures que participen en el projecte europeu CLYMA (Desenvolupament de la connexió Lió-Madrid al Corredor Mediterrani), que té l’objectiu d’analitzar la situació actual d’aquest eix i proposar un model de gestió que pugui aplicar-se posteriorment a tot el Corredor i també al conjunt de la xarxa TEN-T.

 

http://www.portdebarcelona.cat/

http://www.tmzaragoza.com/