Les noves línies regulars milloren la connectivitat de Barcelona amb el món :: News :: Port Barcelona
Tornar a totes les notícies

Les noves línies regulars milloren la connectivitat de Barcelona amb el món

Els canvis que està experimentant l’economia globalitzada i, en conseqüència, el comerç internacional, estan comportant que les navilieres hagin d’adaptar-se a un escenari cada cop més inestable i en constant evolució. En aquest context de creixent competitivitat els armadors estan replantejant constantment les seves línies regulars per donar millor servei a clients de tot el món i captar més volum de càrrega. Les principals companyies marítimes internacionals, tant en solitari com emmarcades en aliances o acords puntuals, estan incrementant la connectivitat marítima de Barcelona oferint noves línies amb els principals mercats dels cinc continents.

L’interès creixent de les navilieres pel Port de Barcelona és fruit, per una banda, del creixement de l’economia del hinterland al qual dóna servei, que està apostant per una més gran apertura i per créixer internacionalment; i per l’altra, del paper que el Port està assolint com a porta sud d’Europa i hub de distribució mediterrani.

Sud-Amèrica,  el Carib i l’Àfrica Occidental

Les noves línies reforcen fluxos comercials ja existents, com és el cas de les rutes a Sud-Amèrica i el Carib, o dóna serveis nous a regions que fins ara presentaven poques connexions, com és el cas de l’Àfrica Occidental.

Un exemple d’aquest darrer cas és el nou servei de la naviliera africana MNM African Shipping Line. La companyia, fundada aquest mateix any, amb seu al port de Tanger Med i dirigida per professionals del transport i la logística del Marroc i de Nigèria, té l’objectiu de posar en marxa serveis marítims que connectin els principals ports d’Àfrica Occidental amb la Mediterrània. La seva àrea d’influència, els països de la costa atlàntica africana, és una àrea de 300 milions de persones que té actualment un gran índex de creixement gràcies a l’explotació dels seus recursos naturals –gas, petroli, minerals, etc.- i a les millores en la producció agrícola.

El nou servei de MNM és quinzenal, fa escala a Barcelona, Sagunt, Tànger, Casablanca, Agadir, Nouakchott, Dakar, Conakry, Lagos, Tema i Abidjan i està operat per vaixells multipropòsit, de 2.500 TEU de capacitat, i aptes per transportar càrregues especials. 

Barcelona-Nova York en 13 dies

La naviliera ZIM també ha iniciat un nou servei regular entre Barcelona i Nova York. ZIM connecta Barcelona directament amb la costa est de Nord-Amèrica: Halifax (amb connexions cap a Montreal<A[Mont-real|Montreal]> i Toronto), Nova York, Norfolk i Savannah. Aquest servei setmanal, anomenat ZIM Container Service Atlantic (ZCA), té un transit time molt competitiu, ja que cobreix el recorregut entre Barcelona i Nova York en tan sols 13 dies.

Hapag-Lloyd és una altra naviliera que també ha posat en servei noves línies regulars a Barcelona. Aquest armador ofereix 11 serveis directes entre la península Ibèrica i Llatinoamèrica, dels quals 7 escalen a Barcelona, donant servei a les costes atlàntica i pacífica -a través del canal de Panamà- així com el Carib i el Golf de Mèxic.

Aquest armador alemany, que pertany a l’aliança G6 i manté acords amb la ZIM, ha integrat el seu negoci de portacontenidors amb la xilena Compañia Sudamericana de Vapores (CSAV), la primera naviliera sud-americana, sumant les diferents línies regulars que oferia cada companyia per separat. Aquesta joint venture destaca pel seu volum, amb una flota que representa 7,6 milions de TEU de capacitat de transport, i és especialment potent en el tràfic de contenidors refrigerats, ja que compta amb 145.000 reefers propis.

Millors transit time pels productes peribles

La naviliera CMA CGM, integrada en l’aliança Ocean Three (O3), ha posat en servei a Barcelona la línia MEDGULF, que connecta amb diferents ports del Golf de Mèxic i el Carib. Aquest nou servei se suma als ja existents, l’Amerigo Express, que també connecta Barcelona amb la costa est del Estats Units, i l’Amerex 2, que escala a Florida.

Els tràfics amb el Golf de Mèxic estan creixent i la nova línia dóna el millor temps de trànsit entre els dos destins, afavorint especialment els tràfics a temperatura controlada. Per aquesta raó, els vaixells que cobreixen aquest servei disposen d’un gran nombre de connexions per a contenidors refrigerats.

L’increment de la connectivitat no es produeix només amb noves línies regulars, sinó també amb la millora de les existents. El servei MINA (Middle East - Indian Subcontinent - North America) / IMU / AMERIGO / MAX2, també operat per l’aliança O3 juntament amb Hanjin, que fins ara escalava a Barcelona en sentit oest, en el viatge d’anada de l’Índia a Amèrica del Nord, ara escala a Barcelona en tots dos sentits.

 

http://www.portdebarcelona.cat/ca/web/Port-dels-Negocis/lineas-regulares